Pazartesi, Mart 02, 2009

Eşşeğin İkilemi

Bolca kitap okuduğum bir dönemdeyim; sürekli aynı şeyleri düşünmek yerine kafama yeni şeyler sokarak bu konuda meşguliyet yaratıp zamanımı daha verimli kullanmaya çalışıyorum. Bunları neden eşşeğin ikilemi başlıklı bir yazıya yazdığım sorusu şu aşamada komik gözükse de açıklamalar ile o komik etki kaybolacak diye düşünüyorum.

Okuduğum kitaplara geri dönersek öncelikle TEMA VAKFI 15.Yıl kitabı diye adlandırılan Anadolu'da İz Sürmek isimli kitabı bitirdim özeti hazırladım, bir ara buraya aktaracağım. Bunun yanında Turgut kardeş ile görüştüğümüz bir günde aldığım ''Bir Bilet Al'' adlı Gizem Altın Nance kitabını da 2-3 günde bitirdim. İnterrail maceraları ve bu tür bir deneyimin kendisine kattıklarını cesurca paylaşıp insanları özendirmenin açık açık ilan edildiği bir kitap. Bununla birlikte son olarak ''Rüyamda Çıplaktım ve ...'' isimli FikriMühim hediyesi olan kitabı okuyorum. Onda seçimler ile başlıklı bir kısımda eşşeğin ikilemi başlığını çıkardığım birkaç paragraf var aşağıda alıntılayı devam ediyorum;
Rahip Buridan'ın Eşeği

...aynı oranda aç ve susuz bir eşeğin iki yanına ot ve su konması durumunda neyi tercih edeceğini düşünerek aramaya var mısınız?

14.yy yaşamış bir ilahiyatçı olan Jea Buridan, bu varsayımsal soruyu ortaya atmış ve olasılık kuramları içerisinde kendine özgü bir yer kazanmıştır. ... ***
Bu üstteki kısım bence oldukça kullanışlı bir bilgi veriyor. Bunu bir yere not etmenin ve paylaşmanın önemli olduğu görüşündeyim. Aynı zamanda alıntıdan yola çıkarak okuduğunuzda aklınıza acaba hangisini yapar sorusunun cevabını aramak gelebilir. Yeterince cesursanız bu konudaki cevaplarınızı yorum olarak yazının altına paylaşmanızı beklemekteyim.

Şimdilik bu kadar, hürmetting,
Tunç

*** Bu yazının başında ve sonunda açıklamalar ve metinler bulunmakta ben ise eşşeğin ikilemi başlığım için yeterli olan kısmı sadece alıntıladım. Diğer kısımları merak edenler bir zahmet kitabı satın alıp okusunlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yayın Başlığı: Herkese Duyurun :P

Başlık yazıyla çok alakalı değil, Blogger'ın Başlık açıklama yazısıyla biraz laf ebeliği... Gelelim konuya; Bir video ve düşündürdükler...