Pazartesi, Şubat 02, 2009

Kariyer.net neticesinde

İyi günler,

İki yılı aşkın süredir çeşitli kanallardan iş arıyorum. Birçok iş ilanına başvurdum ve bunlar sonucunda bazı çeşitli part-time işlerde çalıştım. Ancak yüksek lisans öğrenimi ve askerlik nedeniyle belki de kestiremediğim başka sebeplerle hiçbir uzun soluklu bir iş görüşmesine kariyer siteleri aracılığıyla çağırılmaya uygun görülmedim...

Kariyer.net'e hizmet kalitesinin hem işveren, hem iş arayan bakımından arttırılması için onların gözüyle bakıp durumu değerlendirecek, sitenin kullanılabilirliğini denetleyecek elemanlar almayı düşünmenizi size tavsiye ediyorum. İyi bir aday olarakta kendimi öneriyorum. :P İş başvuruları yaparken aklıma gelen ve faydası olabileceğine inandığım bazı fikirleri aşağıda ilginize sunuyorum. Umarım faydalı olurlar.

İş başvurularında ön yazı yazmanın önemi büyük deniliyor, ancak bütün kariyer sitelerinde ön yazı yazma sayfası çok özensiz. İğneyi kendine batırmak deyiminin burada akıllarımızda yer etmesi gerektiğini düşünüyorum. Bunlar için Kariyer.net'in dışında Yenibiriş ve Monster'da da bu durum mevcut. İş veren veya firma yetkilisinin gönderdiğiniz yazıyı nasıl göreceğini gösteren bir ön izleme seçeneği ilk olarak iş arayan için ön yazı sürecini kolaylaştıracaktır diye düşünmekteyim. Ayrıca ilanın aranan nitelikler, iş tanımı gibi ayrıntılarının da ön yazı hazırlama sayfasında görülmesinin ön yazıda kullanılacak ip ucları için iş arayana faydalı olabileceğini düşünüyorum. Bu konuda bir düzenlemenin hem bana, hem diğer iş arayanlara hem de kariyer.net'in rakipleri arasından öne çıkması konusunda faydasına inanıyorum.

İş veren tarafından olaya bakıldığında çok iyi bir fikir üretemiyorum, bu konda fazla tecrübem yok :), ancak iş başvurusu sırasında bir genel anket-sormaca cevaplanması gibi seçenekler ile iş verenin işini kolaylaştıracak ve fayda göreceği özellikler eklenebilir diye düşünüyorum. Birçok iş ilanı için yapılan başvurularda, istenilen sorumlulukları fazlasıyla üstesinden gelebilecek iken 2'yıl tecil hakkı olduğu halde, vb... askerlik nedeniyle cevapsız bırakılıyor. Doğru eleman'ın bulunması zor olduğu durumlarda sadece askerlik görevi nedeniyle denetimsizce başvuruların yok sayılmasının hem iş arayana hem de işveren'e dejavantaj olduğunu düşünüyorum.

Bu konuda iş verenlere, iş arayanlara ve uzmanlara [sosyologlara vb.] danışılarak üretilecek çift taraflı bir anket-sormaca ile bu konuda başarıyı arttıran büyük bir özellik kariyer.net'e kazandırılabilir diye düşünmekteyim. Kafamdakileri sizlere bu postayla ne kadar aktarabildim bilemiyorum ama umarım boşa zamanınızı almamışımdır.

Umarım bu konuda bir çalışma başlatır ve faydasını görürsünüz. Çalışmalarınızda kolaylıklar diler, saygılarımı sunarım, :)
Tunç

2 yorum:

  1. şimdi şöyle:
    başvuruda bulunduğun pozisyonlar da önemli bence..
    yani ben eminim ki; gidip bi bankanın ne bilim atıyorum çağrı merkezi veya kart satış bölümüne başvurmuş olsaydın ertesi gün ararlardı seni.

    hem ben sana taaa geçen sene bir iş teklif etmiştim, onu bile değerlendirmedin. sen iş beğenmiyorsun arkadaşım, işveren ne yapsın? :)))

    YanıtlaSil
  2. Genel bir not, yorum yazarken biraz amacı anlamaya çalışmak gerekli, tabii bir de içeride bahsedilenleri iyi okumak... Benzer part-time işler ile ilgili tecrübeler olduğu zaten yazıda kısaca anlatılıyor.

    Burada amaç gün içinde sitede gezinirken aklıma gelen fikirlerin site ile paylaşılması... ve nihayetinde kayda ve paylaşılmaya değer olduğu içinde buradalar.

    Kimseye nerede yanlış yapıyorum, neden işsizim diye yakınmıyorum. Sadece şu anda içinde bulunduğum mevcut durumun getirdiği tecrübeleri ''öyle ya da böyle'' faydaya dönüştürmeye çalışıyorum.

    YanıtlaSil

Yayın Başlığı: Herkese Duyurun :P

Başlık yazıyla çok alakalı değil, Blogger'ın Başlık açıklama yazısıyla biraz laf ebeliği... Gelelim konuya; Bir video ve düşündürdükler...