Perşembe, Haziran 07, 2007

Biraz arama sonucu...

Yeni bir yazı daha... Bu sefer bir e-posta'da öğrendiğimi denemeye kalktım... Bloglar arasında bisiklet ile ilgili haberleri aradım. Bakın karşıma ilgi çekici(en azından benim için) neler çıkmış...

-5 Haziran 2007 tarihinde ABD Shelbyville'de 11 yaşında bir bisikletli çocuğa 17 yaşında bir sürücü çarpmış... Kazazedenin durumu tıpkı bizdeki gibi ''critic''miş! Sanırım bizdeki 20-30 yaşında bisiklete binen insanları görünce holebeloyy, aborobaaay diye bağıran dingolardan kötüsü de var...(Bağlantı)

-Bir diğer ilginç şey ise Heatrow Hava alanından çıkmış. Sapsarı, önde ve arkada ihtiyaç duyulan malzemelerin taşındığı bir bisiklet ambulansı fotografı... Flickr bağlantısına yorumlar ve cevapları için göz atmak iyi olabilir... Ben gerçekten beğendim, bisikleti günlük hayata çok kullanışlı bir şekilde sokmuşlar... Hatta Flickr'da bisiklet aratıp çıkan bir Ultrecht durum bile oluştu... Fotografta Ultrecht tren istasyonunun bisiklet parkı var... [*]Sanırım insanlar evlerinden istasyona kadar bisikletle gidip uzak mesafeleretren ile ''entegrasyon'' sağlıyorlar... Hani bizde(İst.) de başladı ya ''ulaşımda entegrasyoon devri'' :).

-Bir başka ilginçlik ise Bisiklet Futbolu ile ilgiliydi... Japon arkadaşların özel tasarım bisikletleriyle yaptıkları bir maç'tan ilginç görüntüler adreste karşıma çıkmıştı... Takdir ettim video'yu kullanıma sunanları... Bağlantı ise işte burada :).

-Özel tasarım demişken son ilginçliği de not edeyim... Puma'nın Biomega ile birlikte yaptığı göbekten vitesli(8 fites) katlanabilir bisikleti... Pembe ve Gri renklerde üretilmekte ve Banliyo Bisikleti (Urban Bike) adıyla tanımlanmaktaymış... Bir resim ya da ingilizce yazının çevirisiyle şu vakitte uğraşamayacağımdanbağlantıyı buraya ekleyip daha sonraya bırakıyorum:). Ama insanın bana bir tane yollayın diyeceği kısa mesafelerde binip diğer durumlarda toplu taşıma araçlarının herhangi birine rahatlıkla atıp gezinebileceği muhteşem bir icat olduğunu söylemeden edemeyeceğim... Puma TR'ye bu üründen getirmeleri konusunda bir baskı yapmalıyım :). Hatta reklam kampanyasını tamamiyle bana bırakmalılar, başkasının yapacağı inançsız girişimlerden daha başarılı olur. Ancak 1200 Euro'luk fiyatını(amaç yaygınlaştırmak olarak bakarsak ve TR şartları göz önüne alınırsa...) biraz düşürseler iyi olur... Yoksa insanlar bu donanıma 1200 Euro vermediği için geliştirme çalışmaları da yapacak ekonomik motivasyonlarıda olamayacak... Acaba Avrupa ve ABD'deki satış istatistikleri nedir? ''Out of stock''(Puma'nın kendi mağazası Türkçe yazmıyorlar henüz :@) diyor sitelerinde ama ''bu fiyat''(1200 euro demiştik değil mi? 1199'muş afedersiniz!) ve ''Steel''(söylenişi stil gibi ama çelik bissürü parça) özellikleriyle Rafa kaldırılıp unutulacak bu güzel icat!

Son olarak bisiklete kendimi gittikçe kaptırmaya başladığımın kanıtı olmaya başladı bu durum... Önceleri sadece ayda bir yayınlanan haberlerden ve forum dedikodularından dindirdiğim bisiklet hastalığı gittikçe çoşmaya başladı... Artık haftalık haberler yetmez bir açlığa eriştim :). Umarım kısa bir sürede bu iş düzene girer, yoksa gece gündüz bisiklet derdinden gelecek planlarım suya düşecekler...

Tunç
(Evet bunu da ben yazdım :D )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yayın Başlığı: Herkese Duyurun :P

Başlık yazıyla çok alakalı değil, Blogger'ın Başlık açıklama yazısıyla biraz laf ebeliği... Gelelim konuya; Bir video ve düşündürdükler...