Salı, Haziran 19, 2007

Dostluk Kazansın...

Bugün çok ilginç bir denemeyle blog başına oturuyorum... Kulağa çok hoş gelen ama aslında ciddi olaylar üzerine uygulayınca insanın hiç hoşuna gitmeyebilen bir söylem; Dostluk kazansın! Bu düşüncenin kafamda oluşmasına yol açan durum şöyle;

Dün akşam mahallemizin cevval gençleriyle bir halı saha maçına tutuştuk, gittik oynadık, yendik geldik... Sevgili arkadaşlarımdan birisi ise bana ilginç olan bir soruyu sordu; Kim kazandı? Ne oynayanları tanıyordu, ne de ortamda olan koşulları... Elbette sorulmasını hoş gören veya gereksiz gören gerekçelerde çıkarılabilir ama iletişimde pek bir önemi yok gibi bunun cevabının... Bende zaten karnımın ağrısından zaten keyifsiz olmamdan dolayı? Ne önemi var? Mühim mi sonuç? Dostluk kazandı! dedim... Bundan sonra bu takımı kuralım, yapacaklar listesine not et dedi ve burada göreceği gibi ettim. :)

Düşüncenin aklıma düşmesinin hikayesi kısaca böyle... Yukarıda da dediğim gibi böyle bir cevabın arkasında hoş olan veya olmayan ayrıntılar olabilir... İnsanın kendini kandırması, oyalaması bu sorunun arkasında yatıyor olabilir... Bir futbol(az sonra gelen röportaj örneklerine bu spor dalı sayesinde aşina olduğumuz için) maçından sonra kazanan takımın '' iyi oynadık, mücadele ettik, ama daha önemlisi Dostluk kazandı'' demesi kaybeden tarafından çeşitli yorumlara yol açabilir. Bunun aksine kaybeden bir takımın oyuncusununda '' çok çalıştık, çabaladık ama olmadı, ne yapalım, Dostluk kazandı'' diye demeç verebilir. Bu da kazanan tarafından çeşitli alaylara söz konusu olabilir elbette...

Bütün bunlarla ilgili düşüncelerimi-aklıma gelen bir sürü şeyi-buraya yazmayacağım, ancak kısa bir özet yapabilirim diye düşünüyorum... Burada gördüğünüz gibi bir mücadele var, bu mücadele bahsi geçen spor müsabakasında olduğu gibi bir rakiple ama bir takım bünyesinde gerçekleşiyor... Kazanmanız için rakip kaybetmeli, ve daha önemlisi sizin takımınız kazanmalı... Ama bundan daha önemlisi bir hedefe bir...

Daga gideceğiz... yazdırmadı kalleşler... dag ile olan insanlar ve insan ilişkisiyle olan mücadeleyi yazacaktım ama... olmadı... sonra düzeltirim o yüzden taslak kaydettim... tamam mı ben? :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yayın Başlığı: Herkese Duyurun :P

Başlık yazıyla çok alakalı değil, Blogger'ın Başlık açıklama yazısıyla biraz laf ebeliği... Gelelim konuya; Bir video ve düşündürdükler...